Co zrobić, aby być wyższym. Sposoby na wzrost

Co zrobić, aby być wyższym. Sposoby na wzrost

Jeśli do pełni zadowolenia brakuje Ci kilku lub kilkunastu centymetrów, na pewno nurtuje Cię pytanie o to w jaki sposób można zyskać trochę wzrostu. Ten artykuł będzie podsumowaniem znanych światu fundamentalnych sposobów aby być wyższym.

Istnieją różnorakie metody opisywane w Internecie, ale nie chcę zasypać Cię wszystkim naraz. Chciałbym, byś zyskał ogląd najbardziej efektywnych czynności wartych Twojej uwagi. Bez sensu bowiem łapać się chaotycznie wszystkiego, co tylko możliwe w dodatku bez zastanowienia.

1. Sen i regeneracja

Na pewno nie dziwisz się, że ten czynnik umieściłem na początku listy. To najbardziej prozaiczny, ale zarazem najważniejszy i elementarny punkt wpływający na wzrost. Największe ilości hormonu wzrostu wydzielają się właśnie w trakcie snu, dlatego utarło się powiedzenie, że dzieci rosną, kiedy śpią. Identycznie jest z młodzieżą. Nawet najlepiej zaplanowany program na wzrost będzie mniej skuteczny, jeśli będziesz nie zadbasz o właściwy sen. Udowodniono, że problemy ze snem, z oddychaniem, chrapanie i przebudzanie się – powodują mniejsze wydzielanie się hormonu wzrostu w organizmie.

2. Dieta: co jeść żeby urosnąć

We wczesnych latach życia kolejnym kluczowym czynnikiem aby urosnąć jest to, co jemy, czyli dieta. Dieta to po prostu sposób odżywiania. W Twoim przypadku niekoniecznie musi być to dieta niskokaloryczna, a zazwyczaj przeciwnie. Nawet rodzice od najmłodszych lat powtarzają dzieciom jak mantrę zdania w stylu „jedz, bo nie urośniesz”. Nasi domowi doradcy mają rację, bo bez dobrego budulca nie zbudujemy solidnego domu, a bez odpowiedniego paliwa silnik samochodu nie pojedzie daleko. Bez właściwej diety kości nie będą rosły mocne (będą łamliwe, będą miały mniejszą gęstość), zaś poziom hormonu wzrostu może być niższy. Zatem jaka powinna być dobrze skomponowana dieta dziecka lub nastolatka? Kilka wskazówek:

  •  Białka

Jadłospis powinien uwzględniać odpowiednie ilości wysokiej jakości białka. Białko działa jak cegła dla naszych kości, mięśni i całego ciała. Aminokwasy oprócz tego, że są budulcem, dodatkowo wpływają na ilość wydzielanego hormonu wzrostu we krwi! Dowiedziono badaniami, że spożywanie wysokiej ilości białka powoduje wzmożone wydzielanie hormonu wzrostu do krwi.

  •  Węglowodany i tłuszcze

Pamiętaj o węglowodanach złożonych i tłuszczach nienasyconych. Spożywaj produkty nierafinowane, nieoczyszczone, pij oleje z pierwszego tłoczenia i unikaj cukrów prostych.

  • Witaminy i minerały
  • Suplementy diety

Jeśli Twoim problemem jest dostarczenie w diecie któregoś ze składników, witaminy lub minerału, jak najbardziej powinieneś go suplementować. Pamiętaj: po pierwsze dieta, na drugim miejscu suplementy i gotowe kapsułki.

  • Woda

3. Sport i ćwiczenia rozciągające na wzrost

Drugim, podobnie istotnym czynnikiem wpływającym na urośnięcie, zaraz po odżywianiu jest aktywność fizyczna. Im więcej się ruszasz (w granicach rozsądku naturalnie) tym lepiej. Sport wpływa pozytywnie na funkcjonowanie całego organizmu! Układy, które są stymulowane podczas wysiłku, to m.in.: układ kostny, mięśniowy, krwionośny, oddechowy, nerwowy i pokarmowy. Ruch jest nieoceniony w życiu człowieka również dlatego, że w jego trakcie przysadka mózgowa wydziela większe ilości hormonu wzrostu. Jeśli chcesz urosnąć wyższym, powinieneś uczynić ze sportu nawyk. Szczególnie polecane aktywności to bieganie, koszykówka, piłka nożna, siatkówka itp. sporty o dużej intensywności.

Oprócz tego, warto wykonywać ćwiczenia rozciągające mięśnie tzw. streching. Sport zwiększa ludzki wzrost również na inne sposoby, o czym można napisać obszerny artykuł.

4. Wyeliminuj szkodliwe nawyki

Niektóre z codziennych nawyków nazywam hamulcami wzrostu. To właśnie one nie pozwalają nam urosnąć wysokim lub w jakimś stopniu sabotują efekty. Tym złym nawykiem jest na przykład palenie papierosów. Tytoń, to klasyczna używka, co do której działania nie ma wątpliwości. Wiele substancji chemicznych zawartych w papierosie oprócz nikotyny, zaburza proces wzrostu i rozwoju organizmu. Zaobserwowano, że matki palące w czasie ciąży rodzą mniejsze dzieci. Z kolei kilkunastoletni chłopcy palący papierosy, osiągają mniejszą wagą ciała i niższy wzrost.

Inne używki, których trzeba unikać to alkohol i „śmieciowe” odżywianie w mniej lub bardziej popularnych fast-foodach.

5. Dbaj o kręgosłup

Właściwa postawa ciała podczas stania czy siedzenia, to istotny element zdrowego kręgosłupa i zwiększenia wzrostu. Mając wyprostowane, niezgarbione plecy jesteśmy wyżsi o około 1-2 cm również z powodów fizjologicznych i anatomicznych. Od najmłodszych lat warto wyrobić sobie nawyk prostego siedzenia i stania. Unikaj garbienia się oraz przeciążania kręgosłupa np. dźwiganiem ciężarów. Zaopatrz się w drążek i zwisaj kilka minut wieczorem, co pozwoli na lekką dekompresję kręgosłupa po całym dniu. Możesz usłyszeć strzelanie kręgów, które zwyczajnie wracają na właściwe miejsce.

6. Dbaj o zdrowie psychiczne

Ten punkt wygląda może nieco tajemniczo ale już spieszę z wyjaśnieniem. Okazuje się, że unikanie stresu i częsty śmiech wpływa pozytywnie także na proces wzrostu organizmu. Stres może utrudniać sen, pogarszając jego jakość, co jest chyba oczywiste. Jak wiemy z pierwszego punktu, długi nieprzerwany sen gwarantuje niezakłócone uwalnianie hormonu wzrostu do krwi. Dodatkowo, jak dowiodły badania naukowe, luz psychiczny (w tym częsty śmiech), wzmaga produkcję hormonu wzrostu przez organizm.

Oczywiście część osób zauważy fakt, że przecież duża część nastolatków zmaga się z problemami wieku dojrzewania i emocjonalnymi skokami nastroju. To prawda i nie da się wyeliminować takich problemów. Pierwsze miłosne zawody, problemy w szkole i inne rozterki stanowią czynnik stresu. Warto mimo wszystko znać sam mechanizm i w miarę możliwości starać się ograniczać stres, stosując metody relaksacyjne. Pomysłem jest oglądnie komedii zamiast horrorów oraz spotkania z rodziną i przyjaciółmi, by jak najczęściej się śmiać, a dzięki temu… ROSNĄĆ !

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.