Jak wydłużyć nogi. Ćwiczenia na rozciąganie nóg

Jak wydłużyć nogi. Ćwiczenia na rozciąganie nóg

Na nasz wzrost w największym stopniu wpływają właśnie nogi. Co możesz zrobić, aby Twoje kończyny stały się dłuższe? O tym dowiesz się z tego wpisu.

Jest bardzo wiele osób, którym zależy na wzroście i daliby wiele za wydłużenie swoich nóg choćby o kilka centymetrów. Tak zwana idealna sylwetka kobiety składa się przede wszystkim z długich nóg, dlatego są one marzeniem niejednej młodej dziewczyny. Czytając wasze pytania wiem też, jak wielu nawet bardzo młodym chłopakom, dzieciom ale i dorosłym zależy na wzroście. Wszyscy ci ludzie zastanawiają się nad tym, co zrobić by jakkolwiek wpłynąć na kończyny. Przy obecnej wiedzy naukowej istnieje kilka sposobów na długie nogi. Jak zwykle metodę powinieneś dobrać indywidualnie.

Dzieci i młodzież

Ćwiczenia rozciągające

Młodzi ludzie, których kości nadal zakończone są rosnącą chrząstką, mogą w dużym stopniu stymulować własny wzrost. Praca, po pierwsze polega na częstym wykonywaniu ćwiczeń rozciągających mięśnie i ścięgna. Codziennie powtarzane rozciąganie mięśni i ścięgien daje optymalne warunki i większą swobodę kościom do rozwoju i wzrostu. Są to proste i bezpieczne ćwiczenia, które możesz wykonać samodzielnie w domu. Część z nich znamy wszyscy z zajęć WF-u. Ćwiczenia działają na mięśnie łydek i ud. Oto 2 przykłady:

1. Połóż się na plecach. Ułóż ramiona na ziemi za głową starając się wyciągnąć ramiona i nogi w dwie różne strony najdalej, jak potrafisz. Zostań w pozycji przez 10-30 sekund. Zakończ, rozluźniając ciało.

2. Oprzyj się jedną ręką o ścianę, prawą ręką chwyć za prawą kostkę i pociągnij do góry. Ciągnij za kostkę, aż poczujesz napięcie w mięśniach z przodu uda. Zostań w pozycji przez 10-30 sekund. Zakończ rozluźniając nogę i odpocznij chwilę. Następnie ćwicz, zmieniając nogę.

Oba ćwiczenia powtarzaj minimum 3 razy.

 

Mikrozłamania kości

Czy wiedziałeś, że podczas uprawiania sportu (np. biegania), na kość oddziałują siły kilkukrotnie przewyższające ciężar ciała? Powoduje to mikrozłamania kości długich, polegające powstawaniu dużej ilości mikro pęknięć na całej powierzchni kości. Nie ma w tym nic złego, gdyż naturalnie stymuluje to wzrost kości dzieci i młodzieży. Ćwiczenia obciążające kości działają pozytywnie nawet u ludzi, którzy zakończyli wzrost wiele lat temu. Zwiększają gęstość mineralną kości. To „wyćwiczony” przez organizm sposób na wzmocnienie kości.

Cały program na wzrost musi być przemyślany, a wszystkie metody współgrać ze sobą. Nie jesteś w stanie robić wszystkiego idealnie, ale możesz starać się zadbać o najważniejsze czynniki, jak to tylko możliwe. Na przykład, może być potrzebna suplementacja w ważne witaminy i minerały, jeśli trudno Ci dostarczyć każdy składnik.

 

Dorośli po okresie wzrostu

Wiemy już, że dziecko może dość łatwo wpłynąć na długość swoich kości. Jednak czy dorosły ze zrośniętymi nasadami kości może osiągnąć podobne efekty? Na przekór sprzedawcom cudownych suplementów i środków na wzrost, wiek ciągle przeważa o tym, jak bardzo możemy wpłynąć na wzrostomierz.

Osteogeneza dystrakcyjna

Najskuteczniejszą metodą na wzrost u ludzi dorosłych jest złamanie lub mikrozłamanie kości długich. Bazuje na tym osteogeneza dystrakcyjna czyli operacja polegająca na przecięciu kości, zainstalowaniu rusztowania i regularnemu rozkręcaniu aparatu, który wydłuża kość. Kości w tym czasie zrastają się. Operacja jest niestety kosztowna, bardzo inwazyjna, często ryzykowna i… bardzo bolesna. Możliwe są powikłania takie, jak infekcje, uszkodzenia nerwów lub naczyń krwionośnych.

Metody eksperymentalne

Operacja to nie jedyny sposób na urośnięcie. Odnośnie naturalnych i trochę łagodniejszych metod, można po pierwsze na ile to możliwe, spróbować zwiększyć poziom hormonu wzrostu we krwi. Nie sprawi to wydłużenia kości, ale spowoduje połowiczny sukces. Ciągle potrzebne jest przynajmniej mikrozłamanie kości. Istnieją na świecie ochotnicy, testujący różne metody na dokonanie tego, lecz takie próby w warunkach domowych są ryzykowne i mogą zakończyć się nawet kalectwem.

Tagged under:

10 Comments

  • Avatar

    Monia Odpowiedz

    Też poszukuje skutecznych ćwiczeń na wydłużenie kończyn dolnych. Osoba dorosła wiek 25lat (160wzrost) nogi są najgorszym utopieniem powodując niską samooocene i akceptację swojej osoby.

  • Avatar

    Waldek Odpowiedz

    Dzień dobry mógłby by jak pokazać te ćwiczenia na jakimś obrazku czy coś, bo nie za bardzo rozumiem (POKAZAĆ TE ĆWIECZENIA)

  • Avatar

    Marainek Odpowiedz

    Dzień dobry mógłby by jak pokazać te ćwiczenia na jakimś obrazku czy coś, bo nie za bardzo rozumiem

    • Alan Rybczyński

      Alan Rybczyński Odpowiedz

      Wysłałem odpowiedź na Twojego maila.

  • Avatar

    Tymek Odpowiedz

    Mam 16 lat i 178 cm wzrostu. Czy jest szansa, że dobiję 185 cm kiedy moj tata ma 190 a mama 160?

    • Alan Rybczyński

      Alan Rybczyński Odpowiedz

      Wysłałem odpowiedź na Twojego maila.

  • Avatar

    Paweł Odpowiedz

    Dzień dobry,
    mam 15,5 lat i ok. 174 cm. Mój tata ma 176 a mama 156. Czy jest szansa żeby dobić do 180 cm? Stosuję argininę i cynk
    Pozdrawiam

    • Alan Rybczyński

      Alan Rybczyński Odpowiedz

      Wysłałem odpowiedź na Twojego maila.

      • Avatar

        Ria Odpowiedz

        Dzień dobry mógłby by jak pokazać te ćwiczenia na jakimś obrazku czy coś, bo nie za bardzo rozumiem

        • Alan Rybczyński

          Alan Rybczyński Odpowiedz

          Wysłałem odpowiedź na Twojego maila.

Pytania dotyczące tego, ile możesz urosnąć - Skontaktuj się ze mną

Leave a Reply

Your email address will not be published.